Nutellás kalács

7:09


Valamivel Húsvét előtt osztották meg ezt a nutellás kalács receptet a Street Kitchen oldalán.

Azonnal tudtam, hogy vasárnapra ezt meg kell sütnöm.

    • EREDETI RECEPT:
    • 50 dkg finomliszt
    • 1 csipet só
    • 50 g cukor
    • 1 tojás
    • 1 tojássárgája
    • 2 dl habtejszin
    • 1 dl zsíros tej
    • 2 dkg friss élesztő
    • 1 vaníliarúd kikapart magja
    • Kb. 25-30 dkg Nutella vagy házi mogyorókrém
    • 1 tojás a kenéshez
    • durvára aprított mogyoró a szóráshoz
  • Az eredeti recepten én annyit változtattam, hogy 2 tojást raktam bele az egy tojás és egy sárgája helyett.
  • Szokásos módon kelt tésztát készítünk (száraz összetevőket összekeverjük, beleütjük a tojásokat. A tejet és a habtejszínt láboskában megmelegítjük, és felfuttatjuk benne az észetőt.
  • Ruganyos tésztává dagasztjuk.
  • Én kb. 40 percig kelesztettem.
  • 12 gombódra szedtem, mindet meggörgettem, és kb 20 percig kelesztettem.
  • Minden gombócot kinyújtottam, megtöltöttem nutellával, összegörgettem, és szépen belepakoltam a formába.
(A lényeg a formázásban rejlik. Minden egyes gombocot megtöltünk nutellával, és egymásra rakjuk a gombócokat.)
Így kelesztettem még kb fél órát.
Előmelegített 180 fokos sütőben közel egy órát sütöttem. (Érdemes tűpróbát végezni, mert a nutella kürül lassabban sül.)


Ajánlom, hogy nézzétek meg az eredeti oldalon a videót is.


Jó étvágyat!

Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, kérlek oszd meg a facebookon az ismerőseiddel.



You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts