Kovászos kenyerünk

12:28

Évek óta saját őrlésű tönkölybúzából sütöm a kenyerünket.
Mára már szinte mindenki csak ezt a kenyeret hajlandó megenni.
Katicának még érnie kell, de tudom, hogy nála is az fog történni, mint a nagyoknál. Egyszercsak rádöbben a bolti pékárú hamisságára. (Mesterséges térfogatnővelők, lisztjavító szerek stb.)

A kenyér dagasztása szerintem egyenlő arányban van jótékony hatással arra, aki dagasztja, és a kenyér tésztájára.

Kézrátétes gyógyítás... Mindig a kezünkkel enyhítjük a fájdalmat, legyen az ütés, vagy belső fájdalom. Fájjon a saját testünk, vagy valaki másé. Ösztönösen megfogjuk.
A kenyértészta is pont ezt az pozitív energiát érzi.

Fehérlisztet csak a deszka lisztezéséhez használok.


Kedvenc fehér zománcos vájlingomban pihen a kenyértészta.


és keledezik



egy óra múlva szép nagyra kel


Én jól beáztatott fedett pataki tálban sütöm a kenyerünket.
A párás forró közeget így tudom  biztosítani a kenyérnek a legkönnyebben.
Nekem a kistálkás módszer nem vált be. Hiába raktam a sütőbe egy tál vizet, a kenyér akkor sem lett olyan, mint amilyet én szerettem volna. A pataki tállal kemencébe süt kenyér állagot lehet elérni.








Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, kérlek oszd meg a facebookon az ismerőseiddel.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts