Gyógynövényes SAJT

1:02



A sajt készítését ebből a videóból tanultam meg. Tényleg nagyon egyszerű, csak oltót kell hozzá beszerezni. Én az AniVetben veszem.

Tejoltó - 100 ml-es kiszerelésben lehet kapni. (legalábbis az Anivetben). Ebből literenként 5ml-t kell belecsepegtetni  a tejbe. Csak egy fecskendőre vagy valami olyan pipettára van szükség, amivel az adott mennyiséget könnyen ki lehet mérni.
Aránylag sokáig eláll, (a most vásárolt oltón 2010.dec. 15.-i lejárati időt tüntettek fel, de az előző oltómat még pár hónappal a lejárati idő után is használtam). Szerintem érdemes valakivel összeállni, mert 200 liter tejet lehet sajtnak feldolgozni ezzel az adag tejoltóval.

Ami most újdonság a korábbi sajtjaimhoz képest, hogy nem csak "ízesítő" növényeket, (fokhagyma, snidling, stb.) raktam bele, hanem gyógynövényeket is.

Nagyon egészséges tavaszi salátát lehet készíteni, zsenge csalánból, útifűből, pitypanglevélből és tyúkhúrból.

Én most ezeket a "füveket" kevertem bele a sajtba egy kisebb marék körömvirág szirom kíséretében. Azért az elmaradhatatlan tört fokhagyma ( antibakteriális és antimikotikus (gombaellenes)hatása miatt szeretjük nagyon, ugye?) is került bele.

Készítettem egy "sajtprést". Egy kisebb ételtároló dobozka alját felforrósított szöggel kilyukasztgattam, ebbe nyomkodom a sajtot és a tetejére egy pont beleillő vízzel telített üveget rakok. Ez préseli ki a savót. Nem éppen autentikus, de a célnak tökéletesen megfelel!!!!!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts