Házi pizzaszósz télire

10:09



Hozzáállást változtattam a befőzés terén.
Nem vagyok hajlandó inam szakadtáig harcolni :
- "többszáz" kiló gyümölccsel, zöldséggel,
- a lábasokkal, vájlingokkal, lavórokkal,
- a forrázásra váró befőttesüvegek tömegével.

Nem tudom, és nem is akarom megoldani azt a fajta befőzést, amit éveken keresztül csináltunk, vagyis jelentős részét a gyerekeim apja csinálta, Ő bírta ezt nagyon.

Én viszont nem bírom. 
Egyedül meg pláne nem. 
Nem bírom, és nem is akarom.

A többcsaládos nagy paradicsom és lecsóbefőzéseink persze hiányoznak, azok igazi kalákák voltak...

Úgyhogy úgy döntöttem, hogy az idén kis lépésekben fog zajlani a befőzés. Annyi élelmet teszek csak el télire, amennyit ezzel a módszerrel el tudok rakni.

Tegnap leszedtem egy adag paradicsomot, úgy 2-3 kiló lehetett, bár nem mértem meg. ("...jó az Isten, jót ád...")


Ebből lett 3 üveg pizza szósz.
Pont elég is volt ennyi. Este 10 felé álltam neki, és éjfélre már rend is volt a konyhában. 


A recept nem pontos, mert nem mértem, de körülbelül így néz ki:

X kg paradicsom 
1/4 X hagyma
olíva olaj
fokhagyma
bazsalikom
oregánó
bors
pici cukor

A paradicsomot forró vízben pár percig főzzük, majd lehűtjük.
Ezután lehúzzuk a héját.
Olíva olajra dobjuk a felaprított hagymát. (nem kell vele túl sokat szöszölni, úgyis össze lesz turmixolva az egész)
Sózzuk, és hagyjuk, hogy a hagyma megdinsztelődjön.
Ezután belerakjuk a paradicsomot, fakanállal szétnyomkodjuk, és addig főzzük, míg be nem sűrűsödik.
Ekkor botmixerrel leturmixoljuk.
 Ezután beletesszük a fokhagymát és a fűszereket, tovább főzzük pár percig.

Amikor nekünk tetsző sűrűségű, kiforázzott dunsztosüvegekbe öntjük. 
Fejre fordítjuk 5-10 percre, majd dunsztba rakjuk másnapig.

Bontás után hűtőben tárolandó, ezért érdemes kisebb üvegekbe elrakni. (én  Landliebe-s üvegekbe raktam.)








You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts