Megtaláltam az igazit!

11:20


Évek óta keresem a tökéletes mézeskalács tészta receptjét, mint ahogyan keresem a tökéletes társasjátékot is.
Megszállottan gyűjtöm a különböző recepteket, de ezidáig egyikre sem mondtam azt, hogy 
"na ez az, megvan, ez tökéletes!"
De idén azt hiszem megtaláltam. 

Tökéletes a nyers tészta állaga, könnyen nyújtható, egyből puha a kisült tészta.

A receptet egy hirtelen felindulásból vásárolt könyvben találtam, de egy kicsit változtattam rajta, mert volt pluszban egy tojássárgájám.
A receptben nincs semmi különös, de az elkészítésében van egy csavar, amit eddig én nem ismertem.

Tehát előbb a recept:

140 g méz
200 g barnacukor
200 g vaj
500 g finomliszt
1 tk szódabikarbóna
mézeskalács fűszerkeverék
1 tojás enyhén felverve
(én ehhez adtam még egy tojássárgáját is)
csipet só

Elkészítés:
A mézet a barnacukorral, a vajjal, a fűszerekkel, 
forrásig hevítjük, majd lehúzzuk a tűzről és belekeverjük a szódabikarbónát. (na eddig én ezt a lépést nem ismertem)
(ez fel fog habosodni)
 15 percig hűlni hagyjuk.

A lisztet összekeverjük a sóval, majd ezt apránként hozzákeverjük a sziruphoz, és belekeverem a tojásokat is.
Ragacsos tésztát kapunk, de nem szabad több lisztet beletenni.

1 órát becsomagolva hűtőbe rakjuk,
majd kiszaggatjuk.
(nagyon jó textúrájú tésztával nagyon jó dolgozni)












Hogy miért is kék a díszítés?
Arról remélem holnap reggel lesz időm írni. :)


Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, kérlek oszd meg a facebookon az ismerőseiddel.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts