Füstöskonyha, avagy élj sokkal tudatosabban

1:54

Vagyis én éljek sokkal tudatosabban, sokkal körültekintőbben, és sokkal óvatosabban.

A péntek iszonyat volt.
A nyomda késett, ezért a postázás helyett személyesen kellett elvinnem egy adag szórólapot Budára.
Egy korábban ígért "tartozásomat" is teljesítenem kellett Katica osztályában, amit már nem tudtam tovább halogatni.

Miközben előkészítettem a sulis kézműves foglalkozás anyagát, gondoltam, gyorsan még olvasztok némi viaszt a másnapi Lakásvásárra, mert tudtam, hogy délután már semmi időm nem lesz, rá.

Szerintem egy szempillantásnyi idő telt csak el addig, míg a szobában megéreztem a viasz szagát.
Kimentem, hogy levegyem a tűzhelyről, akkor még nem volt semmi különös, csak némi füst, de ahogy megbillent a viasz, lángolni kezdett az egész lábos, és hiába tudom, (de lehet, hogy nem is tudom), hogy nem minden tüzet oltunk vízzel, hirtelen nem tudtam, hogy mit csináljak. Az egész lakás padlója laminált padlólap, tehát a földre nem tehetem, az erkényajtó messze van, addig leég a kezem, maradt a mosogató. Beledobtam... de afölött meg öreg - száraz deszkapolcok vannak.
És ekkor követtem el a végzetes hibát, rányitottam a csapot.

Azt a látványt sosem felejtem el.


Végigszaladt a tűz a polcokon...
Kész, a torkomban dobogott a szívem... itt most mindennek vége.
Mindenhol fa, száraz növények, textilek stb.

De a Jó Istennek szándéka van még velem, és becsülte annyira az új konyhánkat, hogy azzal a lendülettel, ahogy végigszaladt a láng, el is aludt.

A sarokban lévő sóvirág megperzselődött, de nem kapott lángra, a szeretem mű rozmaringom, (amit csak 1x lehetett kapni az IKEA-ben), összeolvadt, és a bögrében lévő kisvirág is sokkott kapott, a csempe és a plafon kormos lett, illetve a tapéta a plafonon egy helyen megpörkölődött, de ennyivel megúsztuk.

Festenem kell, de ez legyen a legtöbb.

Tudom, hogy az okos ember más kárából tanul, ezért osztottam meg veletek.
Ti legyetek okosak, és legyetek elővigyázatosak, ha bármilyen kicsit is veszélyes tevékenységet végeztek.



Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, kérlek oszd meg a facebookon az ismerőseiddel.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts