Grissini, avagy az óriásropi

1:47

Az egyik unokatesómék készítették ezt a tésztát a makádi karácsonyi családi találkozóra.
Nekem annyira ízlett, hogy gondoltam remek rágcsálnivaló lesz a tegnapi vendégeinknek is.


A receptet ITT kellett keresnem,  ennek alapján készítettem el, de hogy mindig kéznél legyen, leírom ide magamnak is. :)

A liszteket, sajtot, sót, cukrot, köményt egy tálba teszem. Hozzáadom a vajat. Meglangyosítom a vizes tejet, az élesztőt elkeverem benne, beleöntöm a tálba. Egy villával összekeverem, majd kézzel jól átgyúrom, dagasztom, kb. 5 percig. 


Ha kíván, akkor vizet tehetünk hozzá, de csak evőkanalanként.



Letakarva hagyom kelni duplájára.
Ha megkelt, átgyúrom a tésztát, egy vastagabb hengert formázok belőle, és késsel kb. 20-25 egyforma szeletet vágok. 


10 percig pihentetem, majd egyenként 35 cm hosszú rudakat sodrok a szeletekből (vagy ahogy a leghosszabb tepsi engedi). 











Beleteszem a tepsibe egymás mellé. Pár csepp tejjel elkevert tojássárgájával megkenem. Beszórhatjuk durva sóval, köménymaggal, szezámmaggal is, én most nem tettem. 




Hagyom 10 percet kelni, addig begyújtom a sütőt 200 fokra, betolom a tepsit, és aranysárgára sütöm őket, kb. 15-20 perc alatt.









Én egy nagyon egyszerű mártogatót készítettem hozzá.
Tejföl, mascarpone, mediterrán fűszersó, (ami kakukkfűvet, rozmaringot, bazsalikomot, fodormentát tartalmaz.)

Szilveszterre is remek rágcsálnivaló, próbáljátok ki!








 



You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts