Éretlen bodzabogyó

10:10

Direkt olyan növényt kerestem, amin még sok az éretlen bogyó, mert a bodzabogyó minél érettebb, annál kékebb színt fest.bodza0
Megfőztem a festőlevet. Se a festőlébe nem tettem semmilyen pácsót, se a gyapjút nem kezeltem semmivel.bodza1
Ilyen lett az első, kezeletlen adat.bodza2
A következő adag szalaggyapjúkat többféle képpen pácoltam úgy, hogy a festőlébe raktam a pácsókat. 1 óra állás után, felfőztem őket, majd másnapig hagytam a festőlében, amíg teljesen ki nem hűltek.
bodza3
A baloldalit nevezzük “Pác 1”-nek, a jobboldalit “Pác “”-nek. A “Pác 3”-ról nem készült fotó.
És íme a végeredmény:
bodza4
Balról: “pác 3″ ,”pác 3″ ,”pác 2”, “pác 1”, kezeletlen.
A különböző kémhatású pácsók nagyon eltérő végeredményt festenek.
bodza51
festett gézkendő:
bodzasgez
Pamutfonal:
bodzasfonal
Pácsó kísérletezésben vagyok, amint összeáll, szívesen küldök kipróbálásra, akit érdekel.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts