Gyúr ma, holnap, holnapután...

0:01

Korábban csak megosztottam a fészbukon a főzős gyurma receptjét ( aminek az "Óvodásgyermekek fészbuk oldal" volt a forrása), tegnap viszont el is készítettem a "rendszeres hétfői barátnős délutánra".

(Mert nagyon nem elég a napi 8 óra amit az iskolában együtt lehet tölteni.  Hétfő délutánokkal muszáj megtoldani az együttlétet : ) )


A recept a következő:

250g liszt
2 ek só
1 kk citromsav, hogy meg ne romoljon : )

2 ek olaj
3 dl víz




 Ahogy én készítem:

A száraz összetevőket jól elkeverem egymással, és pontosan kettéosztom.
1,5 dl vízbe elkeverek 1 ek. olajat és a kívánt színű ételfestéket.
A vizet elkezdem melegíteni, és az egyik adag lisztes keveréket elkeverem benne. Pár percig kavarom, olyan lesz mint egy jó száraz puliszka, csak persze fényesebb. Leveszem a tűzről, és mikor már kézmeleg, akkor jól átgyúrom. (ez nagyon élvezetes, mert olyan jó selymes).
És már kész is.
A víz illetve szárazanyag másik felével is így járok el, egy másik szín hozzáadásával.

Tehát ez a fent említett adag kétféle színű gyurma elkészítésére elég. A kész színeket még így is ketté tudtam szedni, és a barátnő hazavitte a tesóinak.
Tehát nagyon kiadós, nagyon olcsó, nagyon egyszerű, nagyon szuper.


Sajnálom, hogy nem ismertem korábban, mert míg kicsik voltak a gyerekek, folyton spórolásra kellett, hogy intsem őket, mert olyan drága ennek a gyurmának az "eredetije". A sok műanyag kiegészítő gyurma nélkül pedig használhatatlan.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts