tisztítsunk!

3:07

Méhviaszos bútorfényező:




Egyszer egy nagyon kedves barátom azt mondta, hogy addig fogunk mérgező anyagokat használni, amíg lesznek. Amíg árusítják a megszokott boltjainkban. Mert egyszerűbb levenni a polcról az aránylag olcsón kínált "mérgeket", mint normális anyagokból otthon csinálni olyat, ami hatásában megfelel, és kevésbé terheli a környezetet, csak éppen kényelmetlen azokat házilag előállítani. Persze sok praktikát már nem is ismerünk. De ha szánunk rá időt, önmegvalósításnak se rossz.

Van mosószódám, sőt mosódióm.... és már egy jó ideje ecetes vízzel töltöm föl a kiürült ablaktisztítós flakont. Tényleg nagyon szépen tisztítanak. Azt tudtátok, hogy a Cola pl. tökéletesen használható WC csésze tisztítására? Buborékot vesztett, az előző napi "buliról" maradt Cola méltán mehet a WC-be.
Bútorfényezőt készítettem méhviaszból és terpentinből.

250 ml készítéséhez:
75 gr természetes méhviasz
200 ml tiszta terpentin
20 csepp cédrusfaolaj
10 csepp szantálfaolaj

A méhviaszt lereszeljük, felöntjük a terpentinnel és egy csavaros tetejű üvegben, időnként megkeverve egy hétig állni hagyjuk.
Hozzáadjuk az eszenciaolajokat, és jól összekeverjük.






Az IKEA-ban egyszer vettem egy fenyőolajból készült természetes szappant.


Mikor legközelebb kerestem, mert egy barátnőmnek szerettem volna venni, közölték velem, hogy az csak idény jellegű termék volt.


Ez most mit jelent? Idény jelleggel takarítsunk csak, vagy Magyarországon elég idény jelleggel figyelni a környezettudatos tisztításra?










A DM tart egy ÖKO tisztítószer családot, nem olcsó, és a jól megszokott "komfortélményt" , mármint, hogy habzik, nem hozza, de lehet, hogy nem is kell neki.




Ezt a könyvet Mammkánál láttam és a közelgő szülinapomra azt hiszem meg is lepem magam vele.





Ha Ti is ismertek jól használható praktikákat, megoszthatnátok velünk, hátha nem vagyok egyedül az ilyen irányú "perverzióimmal".

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts