Körömvirág krém

7:38


Már régóta foglalkoztat a krémek készítésének titka. (nem a tortába valókra gondolok, bár az se kutya...) Eddig csak a disznózsíros körömvirág kenőcsöt készítettem el, de zavart, hogy állandó "sülthús zsír illat" vesz körül:-). Ezért aztán annak nem lett nagy jövője.
Sok könyv olyan alapanyagokat ajánl, amiket elég nehéz nálunk beszerezni. Aztán rábukkantam egy elég használható receptre és a patikussal is egyeztettem a nálunk kapható alapanyagokról. Így született meg ma délután Ő:
Nincs benne más, mint lanolin (gyapjúzsír), egy kis méhviasz, hydrophil. nonion. és persze a körömvirág. A virágból forrázatot készítettem, állni hagytam. A lanolint a méhviasszal vízfürdőben felmelegítettem, miután egy kicsit lehűlt összekevertem a hydophil.nonion.-nal és a virág teájával. Simára kevertem. A hydrophil. miatt hűtőben ajánlatos tartani. Ha ez az összetevő kimarad, egy zsírosabb, "erősebb" krémet kapunk, de azt viszont nem kell hűteni. (állítólag).


Photobucket

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts