Néprajz?

11:51


Szívesen írok néprajzi vonatkozású dolgokról, mert szívem csücske, sőt életem része. Nem vagyok néprajz kutató, sőt gyűjtésen sem jártam soha, csak egyszerűen érdekel minden ami őseink életének szerves része volt. Már kiskoromban ( született pestiként) "parasztlányosat"játszottunk a kertben. Nagyon sokszor képzeltem bele magam egy szegény sorsú parasztlány helyébe, így a házimunkában való segítség is könnyebben ment. (Teljesen kiegyensúlyozott szerető családban nőttem fel :-D ) Most már tudatosan alakítom ilyen irányba az életemet. Majd elválik, hogy hová jutunk.
A népszokásokról most csak röviden annyit, hogy amíg a Bálint napot "Valentin napként" ismerjük meg és így válik közismerté, addig bőven van mit "ápolnunk" a néphagyományok kapcsán. Mert, hogy a Bálint nap, a Magyar néphagyományban is igen régóta élő ünnep. Sok helyen (Debrecen környéke) úgy tartják, hogy ilyenkor választanak a verebek párt maguknak. Csongrád megye: madarak etetése volt szokás. Időt is jósoltak ezen a napon.
Ma, Szent Iván éjjelén, (júni 24.) (nyári napforduló ünnepe ),szertartásos tűzgyújtás , tűzugrás a "szokás".
Ez a tűz védelmet jelentett különböző időjárási katasztrófák ellen, betegségtől és elősegíti a jó termést. Ebben a tűzben sütött gyümölcsöt, vagy felette füstölt virágot szintén gyógyító erejűnek tartották.
A tűzugrásnak egészség- és szerelemvarázsló célja volt.
Ha tényleg érdekel ez Benneteket, szívesen írok ilyen vonatkoású dolgokról.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts