szappanok

7:37






Mióta Zsófi lányom bőrét teljesen rendbehozta egy kecsketej szappan, ellenhálhatatlan vágyat éreztem arra, hogy én magam készítsem el Neki.
Persze a hagyományos, disznóölésekhez kapcsolódó szappanfőzés már nagyon rég óta érdekel, de az, ezidáig csak vágyálom maradt.
Nemúgy, mint a most oly nagy divatnak örvendő házi szappan készítés.
Hetek óta ezzel kelek, ezzel fekszem. Kismillió oldalt átolvastam, jegyzeteltem, kalkuláltam. Aztán beszereztem az olajakat, a lúgot, és nekiálltam. Eddig még csak ennyi készült, van köztük levendulás, natúr és tejsavós. A kecsketejeset a jövőhéten készítem majd el.
Ezek már két hete pihennek, lassan kiosztom őket a családban tesztelésre.
Nagyon tetszenek a sütit utánzó szappanok, találtunk is a lányaimmal a MESKA-n egy készítőt, aki olyan élethű szappanokat készít, hogy nem lehet éhesen nézegetni őket, mert az ember beleszédül. (pláne ilyenkor a böjti időszakban), de énhozzám ezek a tömbszerű (puritánabb) szappanok állnak. Igaz, én nem is akarom ezeket kiárusítani, családi felhasználásra szánom őket. (és valószínű nem is lennék képes ilyen csodaszappanokat készíteni ;-)  )





You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts