In memoriam Corvin Foltvarró Kör

7:25



Az úgy kezdődött, hogy 1998 év végén beiratkoztam Felber Irén kezdő foltvarró tanfolyamára, Kőbányára.
Miután befejeztük a tanfolyamot, úgy gondoltuk, hogy nem széledünk szét, hanem ahányan tudunk, együtt maradunk, és keresünk magunknak valami helyet, ahol rendszeresen varrhatunk. (Nincs is jobb a közös varrásnál.)
Végül Sashalmon, a Corvin Művelődési Házban kaptunk helyet, és kb. 8-an megalakítottuk a Corvin Foltvarró Kört.
Mivel kevesen voltunk (egy átlagos foltvarrócsoport azért ennél nagyobb létszámú), ezért szinte csak az országos kiállításokra készültünk nagy gonddal és volt két szép kiállításunk is. Általában teljes egészében kézzel varrható technikákat választottunk, hogy tényleg megélhessük a közösen varrás élményét, és ne csak otthon, magányosan géppel készüljünk a kiállításokra.






2003-ban a pápai kékfestő témájú Országos Foltvarró Kiállítást mi nyertük ezzel a Hawai technikájú, teljes egészében kézzel készült munkánkkal. (kb.1,50 x 2 m ?)

Sajnos csak a róla készült képeslapot tudtam lefotózni.
(a négy sarkon lévő blokkokat én varrtam)

Aztán 2006-ban két tragédia, sajnos az egyik a csoportvezetőnk volt és két baba születése végül oda vezetett, hogy az aktív pár tag úgy gondolta, hogy inkább becsatlakoznak más csoportok életébe.
Nekem nagyon hiányzott a csoport, nem tudtam beilleszkedni már működő nagy csoportokba.
Nagy szívfájdalmamra a közös munkákból nem sikerült kapnom egyet sem, pedig nagyon szerettem volna, ha nálam is lehet egy a sok közül.
Aztán a múlthéten mégis hozzám kerülhetett ez a csoda MOLA technikával készült faliképünk, ami azért nem nyert (a zsűri szerint), mert a színei nem tradícionálisak.
Pedig gyönyörű munka ez is, nagyon szerettem varrni, (már nem tudom, hogy melyiket varrtam én).
Mikor kivettem a zacskóból könnybe lábadt a szemem. Hirtelen láttam magam előtt az összetolt asztalokat, ahogy rakosgattuk a blokkokat, rásütött a nap....
Nagyon szerettem ezt a képet varrni és most itt lehet nálam!!!!



Szombaton Pjulcsynál találkoztunk páran, remélem lesz belőle valami....

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts