Házi sajt másként

12:39


Pár napja botlottam a facebookon ebbe a receptbe.
Kétkedve olvastam, és annyira hihetetlennek tűnt, hogy elhatároztam,  kipróbálom.

Oltóval rendszeresen készítek sajtot, de ez valami egészen más.

Az összetevők
1 liter tej
fél kiló túró
60 g vaj
1 tk só
1 tk szódabikarbóna

A tejet (én sima 180 ft-os tescos tejet használtam) és a fél kiló túrót felraktam főni.
Mikor elkezdett forrni, levettem a tűzról. 
Szépen kicsapódott a tej a túró miatt.
Leszűrtem egy tiszta ruhán.
Hozzáadtam a vajat, a sót és a szódabikarbónát, és az egyéb ízesítőt. Én póréhagymát raktam bele.
Visszatettem a tűzre, és kis lángon addig főztem, folyamatos keverés mellett, míg el nem vált az edény falától.
Ekkor formába nyomkodtam, és hidegre raktam.
Ma kivettem a formából, és 1-2 napig érni hagytamtam volna, ha a kíváncsiság nem hajt, és meg nem kóstoljuk.
Nagyon-nagyon finom.
(már alig van belőle)





Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, kérlek oszd meg a facebookon az ismerőseiddel.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts