Birsalmasajt

4:52

 

Az őszi iskolai vásáron Katica vett magának a markában szorongatott aprópénzből egy kis birsalmasajtot.
Nem nagyon evett korábban, mert én úgy tudtam, hogy ennek a finomságnak az elkészítése nagyon macerás.
Nagyon ízlett Katicának,  ezért elhatároztam, hogy a kertünkben termett néhány birsalmából elkészítem életem első birsalmasajtját.
Rákerestem a világhálón, és láss csodát...
Az első recept amibe botlottam, egyáltalán nem tűnt bonyolultnak.

Ime:

A birsalmákat körömkefével megsikáljuk, kivágjuk a rossz részeket.
Feltesszük annyi vízbe főni, amennyi ellepi. 30 percig főzzük.

Mikor megfőtt, meghámozzuk, kivesszük a magházat és összeturmixoljuk.
A kapott pépet lemérjük, és minden kiló gyümölcshöz 70 dkg cukrot adunk.
Legalább negyed órát lassú tűzön rotyogtatjuk.
Teszünk bele még egy kanál citromlevet, illetve tetszés szerint egy kis fahéjat.

Lehetne bele tenni diót is, de ezt Katica nem szerette volna. Amennyiben Ti szeretnétek bele diót is tenni, akkor azt a vége előtt 10 perccel bele kell dobni a rotyogó pépbe, hogy megpuhuljon.

Én szilikonformába öntögettem őket, ennek hiányában fóliával  kibélelt formába öntjük.
24 óra után kivettem a formából és most szikkadnak a szekrény tetején.
/napról-napra egyre kevesebb : ) /

Próbáljátok ki Ti is!
Amennyiben van jobb receptetek, szívesen fogadom.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts