Citromtorta

0:17

Van nekem egy nagyon - nagyon kedves nagynéném, aki tulajdonképpen nem is az én nagynéném, hanem a férjemé, és tulajdonképpen nem is csak a nagynénje, hanem a keresztanyja is egyben. (Na ennyit tömören a rokoni szálakról).
Én Zsuzsitól annyi, de annyi mindent tanultam már eddig is, hogy azt nem is tudnám hirtelen felsorolni.
Tulajdonképpen, hogy 14 éve elkezdtem a foltvarrással foglalkozni, azt szinte csak NEKI köszönhetem.
 Táborba se nagyon vagyok hajlandó nélküle menni...
és mindezek felett remek konyhatündér is!!!

Hihetetlen önzetlen, tudom, hogy nem fog megharagudni, ha most megosztom Veletek
azt a csodakrém receptjét, amit bármilyen gyümölccsel el lehet készíteni.

Én most citromtortát készítettem.




Sütünk egy akármilyen tésztát. (Piskótát, bögreméretest, bármilyent)
A krémet pedig a következőképpen készítjük el: 

3 tojás sárgáját, 4 kávéskanál liszttel, 5 evőkanál cukorral, 2 citrom levével (mehet bele egy zacskó vaníliás cukor is) gőz fölött besűrítjük.

10 dkg vajat habosra keverünk 2 evőkanál porcukorral, ezt belekeverjük ebbe a citromos krémbe. 

250 ml (de lehet akár fél liter is) tejszínt habosra felverjük, és az egészet finoman összeforgatjuk. 

Aztán már mehet is a tészta lapok közé!


Katicám a hétvégén volt 6 éves... citromtortát kért!



Zsuzsi  köszönjük, nagyon ízlett mindenkinek!!!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts