töltött karalábé

5:01

Ez az étel azon kevés karalábés ételek egyike, amiket már gyerekként is szerettem.
Szeretett szomszéd néninktől tanulta az anyu.

Felteszek a tűzre főni egy fazék vizet, amibe beleaprítok egy fej vöröshagymát, sózom, és vegeta helyett én szárított zöldség keveréket szórtam bele.
Amíg felforr gyorsan összeállítom a húsgombócokat:

1,5 kg darálthús
1 tojás
1 marék nyers rizs (van, amikor félig megfőzöm a rizst és akkor nem teszek bele vizet)
1 kanál víz

bors
fokhagyma
vegeta / szárított zöldségmix
petrezselyem (én most friss petrus helyett Napmátka féle pestot raktam bele.


(az enyémben nincs se sajt, se dió)

Forrásba lévő vízbe belekerülnek a húsgombócok.
Miután megfőttek, kikanalazom őket a vízből és a felkockázott karalábét zuttyantom a helyükre.

A zsenge karalábé rövid időn belül megfő, tejfölös-tejszínes habarással besűrítem.

A végén rakom vissza a gombócokat.

Tálalás előtt legalább fél órát pihenkéljenek a gombócok a lében. (addig mi is nyugodtan pihenkélhetünk)



(citromfű-menta tea)

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Popular Posts